Informare membri inactivi – ref. transmitere adeverinta incompatibilitate

În atenția experților contabili și contabililor autorizați inactivi

 

   În vederea clarificării aspectelor referitoare la situațiile de incompatibilitate a funcționarilor publici, vă comunicăm că acestea sunt reglementate expres prin lege, după cum urmează:

   Conform art. 94 alin. (1) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, "Calitatea de funcționar public este incompatibilă cu exercitarea oricărei alte funcții publice sau calități decât cea în care a fost numit, precum și cu funcțiile de demnitate publică."
   Potrivit art. 94 alin. (2) din același act normativ, "Funcționarii publici nu pot deține alte funcții și nu pot desfășura alte activități, remunerate sau neremunerate, după cum urmează: (...) c) în cadrul regiilor autonome, societăților comerciale ori în alte unități cu scop lucrativ din sectorul public; (...)".
   Conform art. 96 alin (1) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, "Funcționarii publici, funcționarii publici parlamentari și funcționarii publici cu statut special pot exercita funcții sau activități în domeniul didactic, al cercetării științifice, al creației literar-artistice. Funcționarii publici, funcționarii publici parlamentari și funcționarii publici cu statut special pot exercita funcții în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuțiile exercitate ca funcționar public, funcționar public parlamentar sau funcționar public cu statut special, potrivit fișei postului."
   Conform art. 96 alin. (2) din același act normativ menționat anterior, "În situația funcționarilor publici care desfășoară activitățile prevăzute de alin. (1), documentele care alcătuiesc dosarul profesional sunt gestionate de către autoritatea sau instituția publică la care aceștia sunt numiți."
   Potrivit art. 21 alin. (6) din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată, cu modificările ulterioare: "Trecerea unei persoane de la statutul de membru activ, la statutul de membru inactiv al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România se poate face pe bază de cerere scrisă a persoanei respective, din care să rezulte situația de incompatibilitate prevăzută prin lege specială."
   În consecință, precizăm că, membrii Corpului trebuie să solicite instituției publice la care aceștia sunt numiți în funcția publică, analizarea situației lor privind eventuala stare de incompatibilitate privind desfășurarea activităților specifice profesiei de expert contabil/contabil autorizat, ca urmare a corelării acestor activități cu atribuțiile din fișa postului.
   În acest sens, membrii vor solicita instituției publice o adeverință, din care să reiasă în concret, că se află sau nu se află în stare de incompatibilitate privind desfășurarea activităților specifice profesiei de expert contabil/contabil autorizat și temeiul legal aplicabil, pe care o vor reprezenta filialei de domiciliu.

   Având în vedere cele mai sus prezentate, vă comunicăm că până la data de 26 Martie 2024, să transmiteți către CECCAR Filiala București (prin depunere la secretariat sau transmitere pe adresa de email: tablou@ceccarbuc.ro) o adeverință din care să reiasă, în concret, că vă aflați sau nu vă aflați în stare de incompatibilitate privind desfășurarea activităților specifice profesiei de expert contabil/contabil autorizat, precum și temeiul legal aplicabil.