Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) informează că, începând cu data de 1 martie 2022, înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) devine obligatorie pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a altor documente către organele fiscale, de către contribuabilii care desfășoară activități economice într-o formă de activitate autorizată. „Prin OG nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale, a fost introdusă, începând cu data de 1 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central a cererilor, înscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spațiului Privat Virtual. Această obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale”, precizează ANAF, într-un comunicat.
Reprezentanții ANAF atrag atenția că, în situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță.
Citește mai multe în CECCAR Business Magazine.