Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Filiala Bucuresti




Sărbătoarea de Crăciun

 

Dragi colegi, 

Sărbătorile de iarnă se apropie, iar pentru noi – Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România și Filiala București a CECCAR – ar fi o deosebită plăcere să petrecem aceste momente încărcate de emoție și bucurie împreună, cu prilejul evenimentului dedicat Sărbătorii de Crăciun, ce va avea loc la 18 decembrie a.c., la Athénée Palace Hilton, Salon Diplomat.

Începând cu ora 20.15, tradiționalele colinde interpretate de Corul Tronos al Patriarhiei Române, dirijat de Părintele Arhidiacon Mihail Bucă, vor aduce emoția Sărbătorii Nașterii Domnului, iar Raluca Răducanu va încânta cu momente artistice live de voce și vioară, potrivite unei seri deosebite dedicate Crăciunului.

Din program nu vor lipsi momentele de dans, puse în scenă de campionii Școlii Contessina, iar pe parcursul întregului eveniment atmosfera va fi întreținută de un DJ profesionist. 

Pentru detalii suplimentare, vă punem la dispoziție programul evenimentului (click pentru accesare). 

Ne face o deosebită plăcere să fim împreună la acest eveniment la care puteți participa însoțiți de partener(ă).

Contravaloarea meniului este de 180 de lei/persoană, sumă care poate fi achitată în contul RO56RZBR0000060006563472, deschis la Raiffeisen Bank, sau în numerar, la sediul filialei.

Pentru confirmare, vă rugăm să transmiteți numele și prenumele participanților, precum și o copie a OP-ului, la adresa de e-mail evenimente@ceccar.ro, până joi, 14 decembrie a.c. De asemenea, pentru informații suplimentare ne puteți contacta și la numerele de telefon 021.320.00.49/39.

Având în vedere numărul limitat de locuri, vă rugăm să aveți în vedere că înscrierile se vor face în ordinea primirii confirmărilor de participare.

Dress code: black tie

 

Vă mulțumim și vă așteptăm! 

Președinte Consiliul Superior CECCAR,

   Prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova

Președinte CECCAR Filiala București,

Andrei Aurel

 


 

Conferința Federației Europene a Consultanților Fiscali

 

În data de 5 decembrie 2017, reprezentanții CECCAR au participat la conferința organizată la Bruxelles de Federația Europeană a Consultanților Fiscali (ETAF) pe tema „Construirea sistemului fiscal al UE” la care Comisarul European pentru Afaceri economice și financiare, Pierre Moscovici, a vorbit, printre altele, despre concluziile adoptate în aceeași zi de Consiliul UE pe tema impozitării profiturilor în economia digitală. Acestea vor servi, de asemenea, drept referință pentru continuarea lucrărilor pe această temă la nivelul UE, inclusiv în perspectiva propunerilor legislative ale Comisiei prevăzute pentru prima parte a anului 2018. 

În concluziile sale, Consiliul subliniază urgența asumării în comun a unui răspuns politic la nivel internațional. Pentru mai multe informații accesați:  http://www.consilium.europa.eu/ro/press/press-releases/2017/12/05/digital-taxation-council-agrees-input-to-international-discussions/

 


Ședința Consiliului IFAC

Liderii profesiei contabile globale s-au reunit la Bruxelles în perioada 15-16 noiembrie 2017 pentru a participa la ședința Consiliului Federației Internaționale a Contabililor și Atelierul Dezvoltarea unei profesii globale dinamice.

Discuțiile din cadrul ședinței s-au axat atât pe probleme administrative, cât și pe subiecte de mare interes la momentul actual, cum ar fi viitorul auditului și eticii, viitorul monedei euro și implicațiile pentru economia globală, tehnologia, implicarea IFAC în procesul  de elaborare a politicilor la nivel global, atragerea tinerelor talente în profesie sau susținerea femeilor din profesie și eliminarea discriminării, în special pentru pozițiile de conducere.

De asemenea, cu această ocazie, au fost realeși ca membri ai Board-ului IFAC dna. Joy Thomas (CPA CA, Canada), dl. Richard Petty (CAA NZ / CPA AU, Australia), dl. Shinji Someha (JICPA, Japonia) , dl. Raphael Ding (HKICPA, Hong Kong) și dl. Terence Nombembe (SAICA, Africa de Sud) și au fost aleși trei noi membri, respectiv dl. Elbano De Nuccio (CNDCEC, Italia), dna. Asmaa Resmouki (OECRM, Maroc) și dl. Yacoob Suttar (ICAP, Pakistan).

 

 


Legea privind plata defalcată a TVA, adoptată de Senat
 

 

Legea de aprobare a Ordonanței nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA a fost adoptată, marți, de Senat.

Textul legislativ, în forma modificată și adoptată de Senat, ca primă Cameră sesizată, prevede că „au obligația să deschidă și să utilizeze cel puțin un cont de TVA persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru încasarea și plata TVA, și instituțiile publice înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal pentru încasarea TVA, care (…) la 31 decembrie 2017 înregistrează obligații fiscale restante reprezentând TVA”, sau care începând cu 1 ianuarie 2018 înregistrează obligații fiscale restante reprezentând TVA mai vechi de 30 de zile de scadență, cu excepția celor pentru care s-a obținut eșalonarea la plată. Excepție fac persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA și instituțiile publice înregistrate în scopuri de TVA ale căror obligații fiscale restante reprezentând TVA sunt în cuantum mai mic de 1.500 de lei în cazul contribuabililor mari, 1.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 500 de lei în cazul contribuabililor mici și 100 de lei în cazul contribuabililor persoane fizice.

Obligația de a deschide și utiliza cel puțin un cont de TVA le revine și persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA și instituțiilor publice înregistrate în scopuri de TVA care se află sub incidența legislației naționale privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență.

Totodată, actul normativ permite extinderea posibilității de a opta pentru aplicarea mecanismului plății defalcate a TVA și pentru alte categorii de persoane decât cele care vor avea obligația să îl aplice. Astfel, persoanele care optează pentru aplicarea plății defalcate a TVA trebuie să notifice organul fiscal competent în acest sens și pot renunța la aplicarea mecanismului la sfârșitul anului fiscal, dar nu mai devreme de un an de la data înscrierii în Registrul persoanelor care aplică plata defalcată a TVA.

Actul normativ în forma aprobată de Senat poate fi consultat aici.

Senatul este prima Cameră sesizată, urmând ca forul decizional să fie Camera Deputaţilor. 

 


Articol IFAC – Dileme etice în era digitală

În contextul schimbărilor rapide aduse de era digitală, IFAC a publicat recent un articol elaborat de dl. Narayanan Vaidyanathan, directorul departamentului pentru Inovații tehnologice din cadrul ACCA, cu privire la provocările etice generate de aceste schimbări. 

Articolul analizează modul în care pot fi tratate aceste provocări și rolul pe care profesionistul contabil îl poate juca în acest sens, în calitatea sa de „conștiință etică” a organizației. 

Articolul complet este disponibil pe site-ul IFAC.

 


Articol IFAC – Transformarea provocărilor în oportunități: concurența

 

IFAC a publicat un nou articol bazat pe rezultatele Chestionarului global pentru PMM-uri realizat la finalul anului 2016, ca parte a unei serii de publicații care folosește rezultatele acestei cercetări pentru a oferi informații, idei și sfaturi care să ajute PMM-urile să trateze provocările cu care se confruntă.

Acest articol vizează diferențierea în raport cu firmele concurente, identificată ca fiind a patra provocare importantă a PMM-urilor de la nivel global, furnizarea serviciilor de consultanță de afaceri, domeniul cu cea mai mare creștere înregistrată în 2016, și calitatea de consultant de încredere pentru mediul de afaceri a profesioniștilor contabili.

Articolul complet este disponibil pe site-ul IFAC.

 


Anunț

 

Datorită numărului mare de solicitări, seminarul cu tema “Mecanismul privind plata defalcată a TVA, prevăzut de OG nr. 23/2017” se va organiza și în data de 05.10.2017, în intervalul orar 14.00-16.00, membrii înscriși peste capacitatea sălii fiind înștiințați în acest sens.

          

                Cu deosebită considerație,

Andrei Aurel

Președinte CECCAR Filiala București

 


 

 

  

 


 

Eveniment tehnic ACCA cu sprijinul Veridio „Evaluarea pentru companii – Evaluarea pentru raportare financiară și evaluarea pentru impozitarea clădirilor, conform noului cod fiscal”, Joi, 5 octombrie, Hotel Novotel, București

 

CECCAR are plăcerea să vă prezinte un eveniment tehnic organizat de ACCA cu sprijinul Veridio denumit „Evaluarea pentru companii – Evaluarea pentru raportare financiară și evaluarea pentru impozitarea clădirilor, conform noului cod fiscal” care va avea loc în data de 5 octombrie 2017, la Hotel Novotel din București. Participarea este gratuită iar tema evenimentului va fi dezbătută de dl Adrian Vascu, partener senior al firmei Veridio. Cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul evaluărilor și cu proiecte diversificate, dl Vascu a ocupat funcția de președinte ANEVAR în perioada 2008-2009 și 2014-2015.

Programul evenimentului:

16.00 – 16.30 – Înregistrare

16.30 – 16.35 – Remarci de deschidere Andreia Stanciu, Director ACCA SEE

16.40 – 18.00 – Adrian Vascu, Senior Partner Veridio „Evaluarea pentru companii – Evaluarea pentru raportare financiară și evaluarea pentru impozitarea clădirilor, conform noului cod fiscal” – partea 1

18.00 – 18.30 – Pauză de cafea

18.30 – 19.30 – Adrian Vascu Senior Partner Veridio „Evaluarea pentru companii – Evaluarea pentru raportare financiară și evaluarea pentru impozitarea clădirilor, conform noului cod fiscal”  – partea 2

19.30 – Cocktail

Înregistrare: Dacă doriți să participați la această prezentare, vă rugăm să completați formularul de participare aici: http://bit.ly/ACCAEvaluare  până marți, 3 octombrie, ora 14:00.

 


Newsletter Accountancy Europe – septembrie 2017

Accountancy Europe a publicat buletinul de știri pe luna septembrie, disponibil direct pe site-ul organizației.
 

 

Conferința IASB cu normalizatorii mondiali de standarde și Forumul internațional al normalizatorilor de standarde de contabilitate (IFASS)

În perioada 25-26 septembrie 2017 a avut loc la Londra, Conferința IASB cu normalizatorii mondiali de standarde, eveniment la care CECCAR a participat prin reprezentatul său, dl Marcel Vulpoi, coordonator al Comitetului de revizuire IFRS BV 2017. În cadrul evenimentului au fost abordate aspecte privind sprijinirea implementării IFRS 17 Contracte de asigurare, instrumente financiare cu caracteristici de capitaluri proprii, activități cu tarife reglementate, IFRS pentru IMM precum și sesiuni educative privind IFRS 17, o mai bună comunicare în domeniul raportării financiare, sprijinirea implementării și Cadrul conceptual. Subiectele au fost prezentate de vorbitori remarcanți din cadrul IASB, precum dl Hans Hoogervost, președintele IASB, dl Matt Tilling, director pe aspecte de educație din cadrul IASB și dl Jim Quigley, președintele Comitetului de supraveghere a procedurilor stabilite al administratorilor Fundației IFRS și fost director general Deloitte.

Întâlnirea IFASS care s-a desfășurat în perioada 26-27 septembrie, ulterior Conferinței IASB, a reunit reprezentanți ai organismelor de contabilitate din întreaga lume precum și persoane din conducerea IASB. Participanții la întâlnire au dezbătut teme de actualitate privind contabilitatea din sectorul  public, IFRS 9 pentru situațiile financiare individuale, o mai amplă raportare corporativă, o cercetare privind planurile hibride de pensii, aspecte legate de interpretare precum și IFRS pentru IMM.

  


 

FORUMUL NAȚIONAL AL PMM – ediția a VIII-a

 

 

Forumul Național al Practicilor Mici și Mijlocii, ediția a VIII-a, se desfășoară astăzi, 22 septembrie, la Hotel Sheraton, Platinum Ballroom, din București. Tema din acest an este Gândirea integrată – plusvaloare pentru PMM-uri.

PROGRAM:

  • 15.30-16.00 Primirea participanților
  • 16.00-17.00 Panel I Strategia pentru dezvoltarea cadrului necesar abordării integrate
  • 17.00-17.30 Panel II: CECCAR tax forum – noutăți legislative. Prezentarea și discutarea propunerilor CECCAR privind plata defalcată a TVA
  • 17.30-18.00 Networking

 

BALUL PROFESIEI CONTABILE

 

Dragi Colegi,

 

CECCAR Filiala București are deosebita plăcere de a vă invita la prima ediție a BALULUI PROFESIEI CONTABILE ce va fi organizat vineri, 22 septembrie a.c., începând cu ora 20.00 în cadrul Hotelului Radisson.

Am pregătit o seară de neuitat, cu un program artistic și un decor adecvate evenimentului, mâncăruri alese și o locație desăvârșită, care vor rămâne cu siguranță printre frumoasele amintiri ale fiecăruia dintre dumneavoastră.

Balul profesiei contabile din România este un eveniment de referință pentru profesioniștii contabili iar contribuția dumneavoastră cu multe zâmbete și voie bună garantează acest lucru.

Ne face o deosebită plăcere să ne fiți alături la acest eveniment la care puteți participa însoțiți de partener(ă).

Contravaloarea meniului este de 180 de lei/persoană, sumă care poate fi achitată în contul RO56RZBR0000060006563472, deschis la Raiffeisen Bank sau în numerar la sediul filialei.

Pentru confirmare, vă rugăm să ne transmiteți numele si prenumele participanților precum si o copie a OP-ului la adresa de e-mail evenimente@ceccar.ro, până la data de 18 septembrie a.c. De asemenea pentru orice informații suplimentare ne puteți contacta și la numerele de telefon 021.320.00.49/39.

Având în vedere numărul limitat de locuri, vă rugăm să aveți in vedere că înscrierile se vor face în ordinea primirii confirmărilor de participare. Consultare program eveniment

Vă mulțumim și vă așteptăm cu drag!

 

Președinte,

CECCAR Filiala București

Andrei Aurel

                 


 

IFAC și IIRC publică un nou document privind raportarea integrată

 

Federația Internațională a Contabililor (IFAC) și Consiliul Internațional pentru Raportarea Integrată (IIRC) au publicat, în data de 2 august 2017, documentul Crearea de valoare pentru IMM-uri prin intermediul raportării integrate: beneficiile raportării integrate, care evidențiază beneficiile pe care le pot obține IMM-urile și profesioniștii contabili care le deservesc prin intermediul gândirii și raportării integrate.

IFAC consideră că o gândire care trece dincolo de elementele pur financiare poate ajuta entitățile mici și mijlocii să își înțeleagă mai bine activitatea și, de asemenea, poate oferi informații valoroase asupra perspectivelor viitoare. „Raportarea integrată este pe cale să devină standardul global și, prin urmare, trebuie să funcționeze pentru toate întreprinderile, mari și mici. Sunt încântat de modul în care această nouă publicație prezintă beneficiile considerabile pe care le pot obține entitățile mai mici”, a declarat dl. Richard Howitt, CEO IIRC.

Pentru mai multe informații, vă invităm să accesați articolul publicat pe website-ul IFAC.

 


 

Legea nr. 177/2017: Noi modificări aduse Codului fiscal

 

Legea nr. 177/2017 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 3/2017, prin care a fost modificat, la începutul acestui an, Codul fiscal, a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 584 din 21 iulie 2017.

Actul normativ aduce unele completări OUG nr. 3/2017 care, reamintim, introduce prevederi referitoare la impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, impozitul pe venit, contribuțiile sociale obligatorii, scutirea de la plata impozitului pe profit, în primii 10 ani de activitate, pentru societățile care desfășoară exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare.

Modificările introduse de Legea nr. 177/2017 vizează, printre altele, clarificări privind: asociațiile de proprietari și situația în care acestea sunt obligate să plătească impozit pe profit, scutirea de impozit a profitului reinvestit în cazul microîntreprinderilor care depășesc pragul de 45.000 lei, cheltuielile care în anumite condiții pot deveni deductibile, reguli pentru trecerea de la plata impozitului specific la impozitul pe veniturile microîntreprinderilor.

Actul normativ poate fi consultat aici.


Accountancy Europe (ACE) a anunțat lansarea paginii Technology Hub

Accountancy Europe (ACE) a anunțat lansarea paginii Technology Hub, un portal în care sunt prezentate inițiativele din domeniul tehnologiei cu rolul de a promova activitatea profesională și dezbateri privind dezvoltările tehnologice. Aici puteți consulta publicații în domeniu, evenimente, noutăți internaționale și documente de discuții la nivel european. Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați pagina ACE: https://www.accountancyeurope.eu/publications/technology-hub/.

 


Comunicat privind Formularul 010

 

Revenim cu privire la anunțul transmis de CECCAR (afișat și pe site-ul filialei) referitor la opinia privind depunerea Formularului 010 pentru completarea rd. 7  al secțiunii IV „Alte date privind contribuabilul”.

Având în vedere prevederile art. 86 din Codul de procedură fiscală „Declarația de înregistrare fiscală cuprinde: (…) și alte informații necesare administrării creanțelor fiscale”, coroborat cu art. 88 „Modificările ulterioare ale datelor din declarația de înregistrare fiscală trebuie aduse la cunoștință organului fiscal central, în termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea și depunerea declarației de mențiuni.”, precum si prevederile din OPANAF 1382/2017 „Declaraţia de înregistrare se completează cu ocazia primei înregistrări fiscale, de regulă cu ocazia înfiinţării, declaraţia de menţiuni se completează ori de câte ori se modifică datele declarate anterior, iar declaraţia de radiere se completează cu ocazia radierii înregistrării fiscale.”, având o abordare prudențială, organismul profesional a considerat că este oportun să emită o opinie cu titlu de recomandare, așa cum reiese și din textul comunicatului, în vederea evitării posibilelor neplăceri ulterioare prin interpretarea textelor de reglementare menționate anterior.

Salutăm inițiativa ANAF privind emiterea, ieri după-amiază, a comunicatului de presă prin care se face o precizare clară privind modul în care s-a avut în vedere aplicarea prevederilor OPANAF 1382/2017.

Totodată, recomandăm membrilor să arhiveze comunicatul de presă ANAF, pentru a putea fi invocat ulterior în caz de necesitate.

Inițiativa CECCAR a fost de a atrage atenția asupra riscurilor pentru membrii Corpului care decurg din neclaritatea texelor de reglementare mai sus menționate.

 

Consiliul Superior al CECCAR,

Președinte,

Prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova

 


 

Termen-limită depunere Formular 010

 

Termenul-limită pentru depunerea Formularului 010 cuprinzând informații referitoare la organizarea și conducerea contabilității pe bază de contracte de prestări servicii în domeniul contabilității este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 în Monitorul Oficial (data publicării: 10.05.2017).

Conform Codului de procedură fiscală, depunerea declarației se face la ghișeu, în format hârtie, sau prin poștă (pentru a se evita aglomerația de la ghișeu), prin scrisoare (cu valoare) recomandată, cu confirmare de primire.

Reamintim că în Monitorul Oficial din 10.05.2017 a fost publicat Ordinul nr. 1.382/2017 privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor și a tipurilor de obligații fiscale care formează vectorul fiscal. Conform ordinului amintit, modificarea Formularului 010 (Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică) constă în introducerea unor informații referitoare la organizarea și conducerea contabilității contribuabililor pe bază de contracte de prestări servicii în domeniul contabilității. Nota de fundamentare menționează că modificarea a fost introdusă deoarece la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală nu sunt disponibile informații cu privire la existența contractelor de prestări servicii de contabilitate.

Concret, în urma modificării, Formularul 010 se completează și cu informații referitoare la denumirea persoanei juridice/numele și prenumele persoanei fizice, autorizată potrivit legii, membră a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR). Astfel, la punctul IV Alte date privind contribuabilul,  rândul 7 Contabilitatea este organizată și condusă pe bază de contracte de prestări servicii în domeniul contabilității conform art. 10, alin. 3 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, există două opțiuni de răspuns: „DA” sau „NU”.

·            În cazul în care răspunsul este „DA”, este necesară completarea anexei la Formularul 010 prin care se declară persoana (fizică sau juridică) cu care s-a încheiat contractul de prestări servicii;

·            În cazul răspunsului negativ („NU”), nu este necesar să se declare informații suplimentare.

În anexă se completează următoarele informații (pe lângă datele contribuabilului, respectiv CUI și denumire):

·            Denumire/Nume, prenume persoana autorizată potrivit legii, membră a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România – se completează cu denumirea persoanei juridice sau cu numele și prenumele persoanei fizice, după caz, care asigură organizarea și conducerea contabilității conform prevederilor art. 10 alin. (3) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

·            Cod de identificare fiscală (CIF/CNP) – se completează cu codul de înregistrare fiscală acordat la înregistrarea fiscală, înscris în certificatul de înregistrare fiscală sau codul numeric personal, în cazul persoanei fizice;

·            Număr contract – se completează cu numărul contractului de prestări servicii încheiat în domeniul contabilității;

·            Data încheierii contractului de prestări servicii în domeniul contabilității – se completează cu data încheierii contractului;

·            Data început contract și data sfârșit contract – se completează cu data începerii contractului, respectiv cu data de sfârșit a contractului;

·            Număr autorizație emisă de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România valabilă la data semnării contractului – se completează cu numărul autorizației emise de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, valabilă la data semnării contractului de prestări servicii încheiat în domeniul contabilității.

 

Menționăm că au fost introduse prevederi asemănătoare și în Formularul 098. Aceste completări deja aplicabile sunt incluse în Ordinul ANAF nr. 1.381/2017, apărut în Monitorul Oficial la aceeași dată mai sus menționată – 10.05.2017.

Potrivit Codului de procedură fiscală, Declarația de înregistrare fiscală se depune în termen de 30 de zile de la:

·            data înființării potrivit legii, în cazul persoanelor juridice, asocierilor și al altor entități fără personalitate juridică;

·            data eliberării actului legal de funcționare, data începerii activității, data obținerii primului venit sau dobândirii calității de angajator, după caz, în cazul persoanelor fizice.

De asemenea, în cazul în care apar modificări sau completări ulterioare ale datelor din conținutul declarației de înregistrare fiscală, acestea trebuie să fie aduse la cunoștința organului fiscal în termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea și depunerea declarației de mențiuni. Astfel, declarația de mențiuni se completează ori de câte ori se modifică sau se completează datele declarate anterior. 

În acest sens, având în vedere că modificarea Formularului 010 presupune aducerea la cunoștinta organului fiscal central a unor noi informații privind contribuabilul, considerăm că este necesară depunerea declarației și în acest caz. 

Având în vedere cele menționate, opinia noastră este că toți contribuabilii ar trebui să depună Formularul 010 în noul format în termen de 15 zile de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial. În situația în care nu este posibilă depunerea formularului direct la registratura organului fiscal competent, recomandăm depunerea acestuia prin poștă, prin scrisoare (cu valoare) recomandată, cu confirmare de primire.

 

Consiliul Superior al CECCAR

Președinte,

Prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova

 


Pro Domo nr. 2, Februarie-Mai 2017

 

 Pentru vizualizare click pe foto

 


Noua formă a Standardului profesional nr. 35. Expertiza contabilă judiciară

 

 

La sediul Filialei CECCAR București a avut loc miercuri, 26 aprilie a.c., seminarul cu tema Noua formă a Standardului profesional nr. 35. Expertiza contabilă judiciară. Cu acest prilej, membri ai filialei au dezbătut, alături de președintele Consiliului Superior al CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, și de directorul general executiv al Corpului, lect. univ. dr. Florin Dobre, modificări ce vor fi aduse Standardului profesional nr. 35 și care vizează îmbunătăţirea activităţii şi oferirea unor servicii profesionale la standarde ridicate de calitate tuturor beneficiarilor lucrărilor de expertiză contabilă.

Andrei Aurel, președintele filialei București, Cristian Bosoancă, președintele Filialei CECCAR Mehedinți, și Cristian Bejenaru, experți contabili judiciari cu experiență, în calitate de speakeri, au discutat cu membrii actualele propuneri de modificare a normei profesionale, identificând, cu ajutorul experienței practice a membrilor, revizuirile necesare în conformitate cu prevederile legislative.

Dezbaterile au fost transmise live și la sediul Filialei CECCAR Ialomița, membrii acesteia intervenind cu propuneri și comentarii pe marginea materialelor discutate. 

 


Lista membrilor care au confirmat prezența la seminar, publicată la 24.04.2017


Vă invităm miercuri, 29 martie a.c., începând cu ora 16.30, la seminarul gratuit organizat de CECCAR, la sediul filialei București, pe tema proiectului privind Normele de aplicare a Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități.

La seminar va participa și doamna Georgeta TOMA, Şef serviciu, DIRECŢIA GENERALĂ DE LEGISLAŢIE COD FISCAL ȘI REGLEMENTĂRI VAMALE, precum și alți reprezentanţi. 

Click pentru detalii  


 

O bază solidă de cunoștințe financiare atribuie populației șansele schimbării în bine a mentalității și a nivelului de trai. De la înțelegerea circuitului banilor în economie, la gestionarea corectă a bugetului personal și chiar până la cunoașterea modalităților de economisire/investire, toate acestea constituie piloni ai educației financiare.

Și tocmai pentru că înțelegem nevoia răspândirii educației financiare în rândul populației, noi, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, susținem, în calitate de partener, proiectul de instituire a Zilei Naționale a Investițiilor, inițiat de Bursa de Valori București.

Detalii suplimentare și înscrieri la adresa www.primainvestitie.ro.

 


 

ANAF propune modificarea formularelor 010 și 098

   

Demersurile CECCAR în privința modificării Formularului 010 Declarație de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni/ Declarație de radiere pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică s-au concretizat, ANAF anunțând astăzi, 14 aprilie, că propune modificarea declarației amintite în sensul introducerii în cuprinsul acesteia a informațiilor referitoare la organizarea și conducerea contabilității contribuabililor pe bază de contracte de prestări servicii în domeniul contabilității, conform art. 10 alin. (3) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, în strânsă legătură cu cele menționate, vă informăm că Agenția Națională de Administrare Fiscală propune și modificarea Formularului 098 Cerere de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, precum și a instrucțiunilor de completare a acestuia, fiind propusă introducerea de informații cu privire la organizarea și conducerea contabilității contribuabililor.

Salutăm, pe această cale, demersurile ANAF pentru încurajarea și susținerea măsurilor de reducere a riscului de neconformare la nivelul mediului de afaceri, pentru asigurarea unui mediu concurențial corect, inclusiv în domeniul contabilității.

 


ADUNAREA GENERALĂ 

FILIALA CECCAR BUCUREȘTI


În ziua de 30 martie, ora 16.30, în Pavilionul C6 din incinta Romexpo, Bd. Expoziției nr. 2-6 (poarta B), cu acces și din Str. Parcului (poarta D), va avea loc Adunarea Generală a membrilor Filialei București a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România cu următoarea ordine de zi:

  1. Validarea rezultatelor procesului electoral privind alegerea pentru funcția de  președinte al Consiliului Filialei CECCAR Bucuresti;
  2. Raportul Consiliului Filialei CECCAR Bucuresti privind activitatea desfăşurată în anul 2016; Realizarea programului de activitate pe anul 2016, pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de acte normative sau hotărâri ale organelor superioare ale Corpului; Execuția bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2016; 
  3. Raportul cenzorului asupra gestiunii filialei la 31 decembrie 2016;
  4. Raportul Comisiei de Disciplină privind activitatea desfăşurată în anul 2016;
  5. Aprobarea Programului de activitate pe anul 2017;
  6. Aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2017;
  7. Aprobarea listei experţilor contabili de onoare şi a contabililor autorizaţi de onoare;
  8. Desemnarea reprezentanţilor la Conferinţa Naţională conform normativelor stabilite;
  9. Alegerea cenzorului filialei;
  10. Aprobarea listei cabinetelor propuse a fi supuse auditului de calitate în anul 2018.

În cazul neîndeplinirii, la prima convocare, a condițiilor de validitate prevăzute la pct. 110 din Regulamentul de organizare și funcționare a CECCAR, republicat, cu modificările și completările ulterioare, următoarea Adunare Generală este convocată în aceeași zi, la ora 17.30, în același loc și cu aceeași ordine de zi.

Materialele Adunarii Generale pot fi consultate la sediul Filialei CECCAR Bucuresti.

Cu stimă,

Conducerea Filialei CECCAR București

 Afișat azi 13.03.2017

Anunț publicat în varianta online a ziarului Curierul Național

 


20 MARTIE: SEMINAR GRATUIT: PREVENIREA ȘI COMBATEREA

 

FENOMENULUI SPĂLĂRII BANILOR

     

click foto pentru detalii                                                             


 

SEMINAR GRATUIT: PROIECTUL PRIVIND NORMELE DE APLICARE A LEGII NR. 170/2016

PRIVIND IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITĂȚI

 

Miercuri, 29 martie a.c., începând cu ora 16.30, CECCAR organizează, la sediul filialei București, seminarul gratuit pe tema proiectului privind Normele de aplicare a Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități.

Prezentările și dezbaterile au scopul de a colecta puncte de vedere și propuneri concrete de modificare a actului normativ aflat în dezbatere publică. Ne dorim să identificăm aspecte care necesită clarificări, să obținem opiniile tuturor colegilor care au întâlnit prevederi neclare sau dificil de aplicat.

Lectorii care vor prezenta sunt implicați în activități practice și vor pune accentul pe modul de aplicare a legislației.

Seminarul va fi susținut de lect. univ. dr. Florin Dobre, directorul general al CECCAR, și de conf. univ. dr. Gabriel Jinga. De asemenea, așteptăm confirmarea unui reprezentant al Ministerului Finanțelor Publice privind participarea la întâlnire.

La seminar va participa și doamna Georgeta TOMA, Şef serviciu, DIRECŢIA GENERALĂ DE LEGISLAŢIE COD FISCAL ȘI REGLEMENTĂRI VAMALE, precum și alți reprezentanţi.

Participarea la seminar se echivalează cu șase ore de formare profesională, dintre care trei ore verificabile la sala de curs și trei ore neverificabile.

Vă rugăm să confirmați prezența dumneavoastră prin e-mail până marți, 28 martie, ora 12.00, la adresa ceccarbuc@ceccarbuc.ro.

Pentru buna desfășurare a seminarului vă informăm că accesul în sală este permis pe baza confirmării transmise prin e-mail, începând cu ora 16.00, în limita locurilor disponibile.

Echivalarea orelor de formare profesională este valabilă doar în cazul membrilor care și-au îndeplinit obligațiile profesionale la zi.

 


SEMINAR GRATUIT, 16 MARTIE - NOUTĂȚI FISCALE ȘI CONTABILE AFLATE ÎN DEZBATERE PUBLICĂ

 

Joi, 16 martie, începând cu ora 16.30, CECCAR organizează, la sediul filialei București, seminarul gratuit pe tema noutăților fiscale și contabile aplicabile de la începutul acestui an. Vor fi prezentate și se vor dezbate propunerile privind modificarea Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aflate în dezbatere publică.

De asemenea, se vor discuta punctele de vedere pe care CECCAR le susține în vederea îmbunătățirii legislației contabile și fiscale, pentru a promova claritatea și predictibilitatea în cadrul activității desfășurate de colegii experți contabili și contabili autorizați.

Prezentările și dezbaterile au scopul de a colecta puncte de vedere și propuneri concrete de modificare  legislației contabile și fiscale. Ne dorim să identificăm aspecte care necesită clarificări în legislație, să obținem opiniile tuturor colegilor care au întâlnit prevederi neclare, greu de aplicat.

CECCAR a fost invitat în cadrul grupelor de lucru din Ministerul Finanțelor Publice pentru modificarea Codului fiscal și Codului de procedură fiscală, context în care dorim să aflăm care sunt opiniile dumneavoastră cu privire la cele menționate. Prin acest demers dorim să consolidăm buna guvernanță, caracterizată prin consultarea celor care aplică legislația, reglementările și punctele de vedere fiind redactate doar după analizarea impactului acestora din punctul de vedere al celor care le aplică.

Lectorii care vor prezenta sunt implicați în activități practice și vor pune accentul pe modul de aplicare a modificărilor legislative.

Moderatorul seminarului va fi lect. univ. dr. Florin Dobre, directorul general al CECCAR.

Participarea la seminar se echivalează cu șase ore de formare profesională, dintre care trei ore verificabile la sala de curs și trei ore neverificabile.

Vă rog să confirmați prezența dumneavoastră prin e-mail până joi, 16 martie, ora 12.00, la adresa ceccarbuc@ceccarbuc.ro.

La seminar pot participa doar membrii care și-au îndeplinit obligațiile profesionale la zi. 


Seminar Aspecte fiscale și comerciale privind tichetele de masă,

tichetele cadou și voucherele de vacanță

 

 

Vreți să aflați detalii cu privire la legislația tichetelor de masă, tichetelor cadou și voucherelor de vacanță, avantajele utilizării acestora și încadrarea contabilă?

Filiala CECCAR București și Edenred vă invită miercuri, 15 martie, începând cu ora 16.00, la seminarul gratuit cu tema Aspecte fiscale și comerciale privind tichetele de masă, tichetele cadou și voucherele de vacanță.

La seminar pot participa exclusiv membrii care și-au îndeplinit obligațiile față de Corp în termenul legal, respectiv până la data de 28 februarie 2017.

Participarea la seminar se echivalează cu patru ore de formare profesională, dintre care două ore verificabile la sala de curs și două ore neverificabile.

Pentru buna desfășurare a întâlnirii vă comunicăm că accesul în sală este permis doar pe baza confirmării transmise prin e-mail, la adresa de e-mail ceccarbuc@ceccarbuc.ro, până luni, 13 martie a.c., ora 16.00, în limita locurilor disponibile.

La finalul evenimentului veți participa la o tombolă. Detalii în agenda evenimentului.

 

Agenda evenimentului


 

CALENDARUL PROCESULUI DE VOTARE A

PREȘEDINTELUI FILIALEI CECCAR BUCUREȘTI

MARTIE 2017

 

În baza Hotărârii nr. 17/02 din 10 februarie 2017, Consiliul Filialei CECCAR București a aprobat calendarul procesului de votare a Președintelui Filialei CECCAR București, pentru mandatul din perioada 2018-2022.

Procesul de votare se va desfășura în perioada 13.03.2017-16.03.2017, în intervalul orar 10.00-19.00.

Locația de votare se află la sediul Filialei CECCAR București din Intrarea Nestorei, nr. 4-6, sector 4, București, biroul nr. 3.

Alegerea președintelui filialei se va face pe baza votului membrilor activi ai filialei înscriși în Tabloul Corpului și care și-au achitat cotizațiile profesionale până la data de 28 februarie a anului curent.

Nu pot alege și nu pot fi aleși membrii care au fost sancționați sau sunt investigați pentru abaterile disciplinare prevăzute în regulament, cu excepția celor care le-au fost anulate prin hotărâri judecătorești definitive.

Alegerea va fi validată în condițiile în care au participat cel puțin 30% din membrii filialei, înscriși în Tabloul Corpului care și-au achitat cotizațiile profesionale până la data de 28 februarie a anului curent.

În cazul în care la sfârșitul procesului de votare se constată că nu s-a îndeplinit cvorumul de participanți de 30%, prin Hotărâre a Consiliului Filialei, se va prelungi perioada de votare potrivit normelor. Instrucțiuni privind modul de votare - click

 

Consiliul Filialei CECCAR București


 

Pro Domo - ianuarie 2017

 

 

 


Proces verbal din 06 februarie 2017 privind analizarea declarațiilor de candidatură la funcția de președinte al Consiliului filialei București, mandatul 2018-2022 - click
        



SEMINAR

Lucrările de închidere a exercițiului financiar 2016 și modificările apărute în Codul fiscal cu aplicabilitate din 2017.  Declarația 394 - Particularități și probleme specifice

 

Având în vedere interesul deosebit pe care l-ați manifestat față de seminarele organizate de filiala București cu tema "Lucrările de închidere a exercițiului financiar și modificările apărute în Codul fiscal cu aplicabilitate din 2017. Declarația 394 - Particularități și probleme specifice", precum și deschiderea filialei pentru a veni în sprijinul dumneavoastră , vă comunicăm că se va organiza un al treilea seminar cu aceși tematică în data de 26.01.2017, începând cu ora 16:30 pentru membrii a căror cereri au fost transmise peste capacitatea salii la seminarul din data de 18.01.2017.

Conform cererilor primite, listele membrilor înscriși sunt cele prezentate mai jos. Intrarea în sală se va realiza potrivit acestor liste.

  • Listă finală membrii înscriși pentru seminarul din data de 18.01.2017 (click aici)
  • Listă finală membrii înscriși pentru seminarul din data de 26.01.2017 (click aici)

 

 


Facilități acordate membrilor CECCAR pentru înscrierea în programele ACCA

 

În virtutea acordului de cooperare dintre Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România și ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), membrii înscriși în programele CECCAR care sunt eligibile pentru a fi acreditate de către Asociație se pot înregistra în condiții speciale la ACCA.

Condițiile speciale amintite presupun o taxă redusă de înregistrare la ACCA, scutire de la prima cotizație anuală, precum și taxe reduse pentru exceptările de la unele examene ACCA.

Reamintim că termenul-limită până la care membrii Corpului pot beneficia de aceste facilități este 31 martie 2017. În acest sens, persoanele interesate trebuie să prezinte un document care să ateste statutul de membru CECCAR în vederea înscrierii în programele ACCA, document ce se solicită la adresa de e-mail echivalare@ceccaro.ro.

De asemenea, membrii CECCAR care se înregistrează la ACCA până la 17 februarie vor primi gratuit un suport pentru studiu pentru primul examen ACCA la care se vor înscrie.

Informații suplimentare despre oferta specială ACCA pot fi obținute completând formularul care se regăsește aici.


 

Seminarul membrilor de onoare

ai Academiei de Științe și Tehnici Contabile și Financiare din Franța

 

 

Academia de Științe și Tehnici Contabile și Financiare din Franța organizează miercuri, 25 ianuarie a.c., Seminarul membrilor de onoare, întâlnire care îl va avea ca invitat special pe Jean-Marc Sauve, președintele Consiliului de Stat.

La eveniment va fi prezent, de asemenea, președintele Consiliului Superior al Ordinului Experților Contabili din Franța, Philippe Arraou, care va avea o intervenție pe parcursul dimineții. Programul detaliat al Seminarului este disponibil aici.

Intervenția președintelui Consiliului de Stat poate fi urmărită în direct (webinar), începând cu ora 12.00 (ora României), online. Linkul de conectare va fi comunicat cu 48 de ore înaintea evenimentului. Vă puteți înscrie la webinar aici.

 


Punct de vedere al CECCAR privind clarificarea unor aspecte legislative solicitate de mediul de afaceri

Punct de vedere al CECCAR privind clarificarea unor aspecte legislative solicitate de mediul de afaceri (click aici pentru vizualizare)


 Punct de vedere CECCAR referitor la proiectul de ordin al președintelui A.N.A.F. privind modificarea O.P.A.N.A.F. nr. 3698/2015

Punct de vedere CECCAR referitor la proiectul de ordin al președintelui A.N.A.F. privind modificarea O.P.A.N.A.F. nr. 3698/2015, pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor și a tipurilor de obligații fiscale care formează vectorul fiscal, cu modificările și completările ulterioare – publicat în data de 20.01.2017, aflat în dezbatere publică (click aici pentru vizualizare)

Expunere de motive, privind punctul de vedere CECCAR privind clarificarea unor aspecte în vederea implementării unor măsuri solicitate de mediul de afaceri (click aici pentru vizualizare) 


SEMINAR

Lucrările de închidere a exercițiului financiar 2016 și modificările apărute în Codul fiscal cu aplicabilitate din 2017. 
Declarația 394 - Particularități și probleme specifice 

 

VĂ COMUNICĂM CĂ SOLICITĂRILE DE ÎNSCRIERE LA SEMINARUL DIN DATA DE 11, RESPECTIV 18 IANUARIE 2017 PRIMITE LA FILIALĂ, AU DEPĂȘIT CAPACITATEA SĂLII. ÎN CEL MAI SCURT TIMP VĂ VOM COMUNICA LISTA FINALĂ CUPRINZÂND PERSOANELE ÎNSCRISE LA SEMINARUL DIN DATA DE 18.01.2017.

În conformitate cu planul de acțiuni aprobat de către Conferința Națională, Filiala CECCAR București organizează seminarul gratuit cu tema "Lucrările de închidere a exercițiului financiar și modificările apărute în Codul fiscal cu aplicabilitate din 2017. Declarația 394 - Particularități și probleme specifice".

Seminarul va avea loc în zilele de 11, 18 ianuarie 2017, începând cu orele 17.00. În cadrul celor două seminare va fi abordată aceeași tematică.

Înscrierea privind participarea la cele două seminare se face în ordinea depunerii cererilor, în limita locurilor disponibile.

Conform cererilor primite, listele membrilor înscriși sunt cele prezentate mai jos, persoanele care au transmis cererile după completarea numărului de locuri vor fi înregistrate la seminarul din data de 18.01.2017. Intrarea în sală se va realiza potrivit acestor liste.

  • Listă finală membrii înscriși pentru seminarul din data de 11.01.2017 (click aici)
  • Listă membrii înscriși pentru seminarul din data de 18.01.2017 (click aici)

 SEMINAR

Lucrările de închidere a exercițiului financiar 2016 și modificările apărute în Codul fiscal cu aplicabilitate din 2017.
Declarația 394 - Particularități și probleme specifice

 

În conformitate cu planul de acțiuni, aprobat de către Conferința Națională, Filiala CECCAR București organizează seminarul gratuit cu tema "Lucrările de închidere a exercițiului financiar și modificările apărute în Codul fiscal cu aplicabilitate din 2017. Declarația 394 - Particularități și probleme specifice".

Seminarul va avea loc în zilele de 11, 18 ianuarie 2017, începând cu orele 17.00. În cadrul celor două seminare va fi abordată aceeași tematică.

Pentru înscrierea la seminar vă rugăm să ne comunicați prin e-mail, la adresa ceccarbuc@ceccarbuc.ro, opțiunea dumneavoatră privind data participării (11 sau 18 ianuarie).

Înscrierile se pot face până la 5 ianuarie 2017. Înscrierea privind participarea la cele două seminare se face în ordinea depunerii cererilor, în limita locurilor disponibile. Listele finale vor fi afișate în timp util pe site-ul filialei. 


Proces verbal din 06 februarie 2017 privind analizarea declarațiilor de candidatură la funcția de președinte al Consiliului Filialei București, mandatul 2018-2022 - click aici


 

Informații afișate în data de 13.01.2017


ADUNAREA GENERALĂ EXTRAORDINARĂ

- C.E.C.C.A.R. FILIALA BUCUREȘTI - 

 

În ziua de 15.12.2016, ora 17.00, la Circ & Variete Globus București, din Aleea Circului, nr. 15, sector 2, va avea loc Adunarea Generală Extraordinară a membrilor Filialei București a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, cu următoarea ordine de zi:

1. Desemnarea reprezentanților la Conferința Națională Extraordinară a experților contabili și contabililor autorizați din data de 9 ianuarie 2017.

În cazul neîndeplinirii, la prima convocare, a condițiilor de validitate prevăzute la pct. 110 din Regulamentul de organizare și funcționare al CECCAR, republicat, cu modificările și completările ulterioare, următoarea Adunarea Generală Extraordinară este convocată în ziua de 15.12.2016, ora 18.00, în același loc, cu aceeași ordine de zi.

Înregistrarea membrilor în secretariat se realizează începând cu ora 16.00.

La acest eveniment va participa și conducerea CECCAR, respectiv Președintele CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova și Directorul General al CECCAR, lect. univ. dr. Florin Dobre.

După terminarea Adunării Generale Extraordinare, cu ocazia prezenței conducerii CECCAR, se vor dezbate și probleme de viitor ale organismului nostru profesional.

Click aici pentru vizionarea anunțului publicat în Ziarul Curierul Național.

 

 Anunț afișat la data de 29 noiembrie 2016


 

ANUNȚ DEZBATERE

CU PRIVIRE LA REVIZUIREA UNOR STANDARDE PROFESIONALE

 

În vederea dezbaterii împreună cu dumneavoastră a Standardului profesional nr. 35, a Standardelor Profesionale nr. 21, 22, 23 și a Regulamentului privind Auditul de Calitate, precum și a Regulamentului de Organizare și Funcționare a CECCAR, ce urmează a fi revizuite, vă invităm luni, 14 noiembrie 2016, începând cu ora 10.00, la sediul filialei Bucureşti.

Pentru buna desfășurare a întâlnirii, vă rugăm ca până la data desfășurării acesteia să analizați materialele primite prin e-mail de la Corp și, de asemenea, să transmiteți în scris, prin e-mail, propunerile dumneavoastră de modificare.





E-mail:

   © Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, 2017